Заедно с БГ председателството на ЕС, 2018-та ще донесе и изменения в размера на осигурителния доход на земеделските производители и тютюнопроизводителите. От догодина вместо 300 лева, както до сега, минимума ще се вдигне на 480 лева. Минималната заплата ще се повиши с 50 лв. и от 460 ще стане 510 лева. Това е предложението на Министерство на финансите, което е включено в проекта на закон за Бюджет 2018 г. 

До сега стопаните внасяха по 1 090, 80 лв. годишно, а ако проектът се приеме, ще трябва да вдигнат месечните си вноски на 145,44 лв., което прави 1 745,28 лв. или с 654,48 лв. повече на година.

Разпределението на вноските по пера ще бъде следното:
• фонд „Пенсии” 
– 18,8 % –  за лицата, родени преди 1 януари 1960 г.
– 13,8 % за лицата, родени след 31 декември 1959 г.
• фонд “Общо заболяване и майчинство”* – 3,5 %
• ДЗПО – 5 %  – Универсален пенсионен фонд за лицата, родени след 31 декември 1959 г.

В проекта е заложено увеличение на пенсиите с 3,8%, от което средната пенсия ще стане 363,60 лв.

Ще расте и възрастта за пенсиониране. За жените ръста ще е с по 2 месеца на година, а при мъжете с 1 всяка година.